tiistai 22. huhtikuuta 2014

Saanko esitellä? Kauneus, tässä on Käytäntö. Käytäntö, tässä on Kauneus.

Minulla ja Matilla on miltei ylitsepääsemätön eroavaisuus käytännön ja estetiikan välisessä suhteessa. Yllätys, yllätys! Matti on käytännön mies ja minä kauneuden rakastaja. Olemme vääntäneet milloin astioista (kuppi kuin kuppi, sanoo Matti ja minä räydyn katsellessani rumia laseja), milloin hyllyn väristä ("Se on väärän sävyinen ruskea"). Blogissakin esitelty keittiön tapettien vaihto lähti juuri tällaisesta vastakkainasettelusta. 

Matin kanssa olen kuitenkin muuttunut kauneuden palvojasta ja harmonian rakastajasta hiukan käytännöllisempään suuntaan (viimeisin korkokenkäostokseni on heinäkuulta 2012, häitä varten). Erityisesti tämä on tullut esiin esineissä, jotka on vain pakko hankkia käytännöllisyyden vuoksi. Kuten toilettilaukussa. 


Tämän tarpeisiin vallan mainiosti sopivan pussukan ostin vain jostakin, koska tarvitsin sitä sillä hetkellä johonkin. Ja siltä se näyttää. Katsottuani tätä rumaa pussukkaa viimeisen pari-kolme vuotta Lapin reissuilla, Kuusamossa, interraililla ja lukuisilla Järvenpään reissuilla, päätin, että nyt riittää. Pitkien etsintöjen jälkeen löysin toilettilaukun. Se on tarpeeksi iso, jotta shampoo ja hiuskiinnepullo mahtuvat sinne ja tarpeeksi kaunis, jotta olen tyytyväinen sitä katsellessani. Laukku löytyi Ihanaiset-verkkokaupasta




















3 kommenttia: