perjantai 27. marraskuuta 2015

Ennen adventtia

Mielestäni pitää olla joulukuu ennen kuin voi hankkia joulukukkia kotiin. En tässä säännössäni ole mitenkään ehdoton, olen ostanut ensimmäiset hyasintit jonakin vuonna jo marraskuussa. Silloin voi kuitenkin käydä niin, että itse joulun aika hiukan vesittyy, kun hyasintin huumaava tuoksu on leijunut huoneilmassa kuukauden ja joulutähdissä on menossa jo toinen kierros. Ne nimittäin ovat minulle ne the joulukukat.

Ennen adventtiaikaa on kuitenkin mukava saada vähän talven tunnelmaa kotiin ja koska omasta lapsuudestani en jouluruusua muista, ei se ole minulle kovin jouluinen kukka. Aiemmin ne ovat olleet tosi kalliita, mutta nyt bongasin nupullisen yksilön kaupasta reilusti alle kympillä, joten mukaanhan ruusu lähti.

Tosin saatan pyörtää mielipiteeni jouluruususta ei-jouluisana kukkana. Jos hyasinteissa on tuoksu ja joulutähdissä perinne, niin jouluruusussa on herkkyys, jota ei mistään muusta talven kukasta löydy. Voi olla, että adventtiajaksi hankin toisenkin tällaisen.



4 kommenttia:

  1. Mä oon jo monta vuotta halunnut jouluruusun ja nyt niitä ois työmaalla. Saas nähdä, saanko tänäkään vuonna sitä hankittua.

    VastaaPoista
  2. Jos voisin, niin meille hyasintin toisin. Yhden vain! Sen tuoksu tuo joulun, mutta pidän mieheni mieluummin hengissä, joten leivon sen sijaan tytön kanssa pipareita :) Tuoksuuhan nekin joululle!

    Ikävä sinua! Pitäisi nähdä!

    VastaaPoista
  3. Me tullaan silloin vikana adventtina eli (iik!) ens viikolla sinne päin, soitellaan silloin ja nähdään?

    VastaaPoista